MYSV2'den düzenlenen Ödeme Emri Belgeleri (ÖEB) Muhasebeye gönderildikten itibaren, 4 iş günü içinde incelenmektedir. Eksik veya hatalı olan ödeme emri belgesi ve eki belgeler düzeltilmek veya tamamlanmak üzere en geç hata veya eksikliğin tespit edildiği günü izleyen iş günü içinde, gerekçeleri ile birlikte harcama yetkilisine gönderilmekte/ sistem üzerinden iade edilmektedir.

Muhasebe Birimi tarafından eksik/hata tespit edilen ödeme emri belgeleri MYSV2'de "Muhasebeye Gönderildi (Reddedildi)" durumuna dönmektedir.

MYSV2'de Reddedilmiş ödeme emirlerine ait uyarı niteliğinde bir bildirim şu anda bulunmadığı için, harcama süreçlerinde yer alan kişiler tarafından bir ÖEB' nin Muhasebeye Gönderildi (Reddedildi) ya da Muhasebeye Gönderildi (Ödeme Tamamlandı) durumuna dönüp dönmediğinin takip edilmesi gerekmektedir.

Örneğin, KDV Tevkifatı, gelir vergisi stopajı, SGK prim borcu, vergi borcu vb. kesintileri içeren ödemelerin zamanında tamamlanmaması halinde Harcama Yetkilileri, Gerçekleştirme Görevlileri çeşitli para cezaları ile karşı karşıya kalabilmektedir.

Bu nedenle harcama birimleri tarafından düzenlemiş olan ödeme emri belgelerinin "Muhasebeye Gönderildi (Ödeme Tamamlandı)" olarak durumuna gelene kadar, tüm süreçlerinin ilgililer (BBS Bütçe Yönetim Sistemine yapılacak kayıtlar dahil) tarafından takip edilmesi önem arz etmektedir.

Not: Ödeme Emri Belgeleri gerçekleştirme görevlisi tarafından "Ön Mali Kontrol"e gönderilmeden önce BBS Bütçe Yönetim Sistemi kayıtlarının da tamamlanmış olması gerekmektedir. Çünkü Ön Mali Kontrol işlemleri sırasında harcamanın bütçe kayıtlarına alınıp alınmadığı da kontrol edilmektedir.

Bilgilerinize sunarız.


Son Güncelleme:
28/03/2022 - 14:51